Bu Blogda Ara

20 Aralık 2016 Salı

AŞAĞIDAKİ ZAT-I ŞAHANEYİ NASIL YAPTIM :)


Artık evde daha fazla ne yapabilirim, dışardan daha az ne alabiliriz diye sınırlarımı zorluyorum arkadaşlar. Pizza konusunda hadi biraz övüneyim artık usta oldum diyebilirim. Hamburger, kumru vs.gibi fast foodları da evde gayet güzel yapıp yiyorduk. Dışarıdan yediğimiz şeyler giderek azalıyor. Ben evde yapabildiğim bir şeyi dışarıdan boşu boşuna almayı sevmiyorum. En son aklıma lahmacun da yapmak geldi. Lahmacunu da eşimle ikimiz pek bi severiz :) Niyet ettim lahmacunu da yapmayaaa...

Aslında o kadar kolay ki sakın korkmayın. Önce hamurunu yapmalısınız. İşte pamucuk bir hamur için gerekenler :
- 1 çay bardağı süt
- 1 çay bardağı su
- 1 tatlı kaşığı tuz
- 1 paket instant kuru maya (Dr.oetker çok iyi )
- 4 su bardağı kadar un

Süt ve suyu bir araya koyup ocakta biraz ılıtın. Ama sakın sıcak olmasın. Parmağınızı yakmayacak kadar bir sıcaklıkta olmalı. Bir yoğurma kabına mayanızı dökün. Üstüne de ılık su ve süt karışımını ekleyin. 5 dk kadar mayalanması için izin verin. Sonrasında un ve tuzu ekleyip iyive yoğurun. Gerekirse su gerekirse un ekleyin, bu işlem mayanızı bozmaz merak etmeyin. Pamuk gibi ama yapışmayan bir hamur elde edince ve onunla oynamaya doyamadığınız zaman hamurun kıvamı iyi demektir :) Üstüne temiz bir bez rtün ve kalorifer peteği gibi sıcak bir yerde mayalanması için bırakın. Bir saat sonra baktığınızda yaptığınız sihir sizi çok mutlu edecek :)

Bu geçecek bir saatte size boş durmak yok. Harcımızı hazırlayalım. Kıymanızı alın. Bir yoğurma kabına koyun. 2 domates, bir soğan, bir yeşil biber, birkaç dal maydanozu doğrayıcıda iyice öğütün. Bu karışımı da kıymaya ekleyin. Biraz tuz, karabiber, pul biber, nane, kekik yani istediğiniz tüm baharatları karışıma ekleyin. Mesela ben bir diş sarımsak bile dövdüm içine ekledim. Harcı iyice yoğurun. İyice karıştığından emin olun. Bu arada ne kadar kıyma kullanacağınız konusunda size şunu diyebilirim. Kıymanız iki avcunuzu dolduracak kadar olsa yeterli. 

Bir saat geçti mi ? Sihrimiz işe yaramış ve hamur neredeyse üç katı kadar büyümüş olmalı. Yaşasın yararlı bakteriler :) Öyleyse hamurumuzdan küçük parçalar koparalım ve onları merdane ile yuvarlak şekilde açalım. Ne kadar ince olacağına siz karar verin eminim dışarda hepiniz en ez bir kez lahmacun yemişsinizdir, işte onlar kadar olmalı. Şekilleri çok düzgün olmayabilir ama olsun bu sonuçta ilk denemeniz, kendinize zaman tanıyın. Hem şekil değil tat önemli :) Yeteri kadar açtığınız hamurları yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine yerleştirin. Benim fırınım tek seferde iki tane pişirebildi. Tepsim daha fazla lahmacun almadı. Tepsiye koyduğunuz hamurlarınızın üstüne kıyma harcınızdan ince bir tabaka şeklinde yayın. Sonra dooooğru fırına. Aman dikkat ! Zaten ince bir şey olduğu için lahmacun hemen pişiyor. Emekleriniz yanmasın. İşte bu kadar. Hemen siz de yapın, üşenmeyin. Sıcacık lahmacunlar size afiyet olsuuuun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder