Bu Blogda Ara

28 Şubat 2017 Salı

YALOVA POĞAÇASI

Merhaba sayın kariin :) Bugün tam da günümdeyim desem inanır mısınız ? İnanmayın.Hava berbat. Gökyüzü de deniz de yine gri mi gri. Çok melankolik bir hava var. Ama beni etkilememesi için ne gerekiyorsa yaptım. Açık havada yürüyüş. Güzel bir kahvaltı. Güzel bir şarkı açmak vs. Bir de birkaç gün önce öyle güzel bir güneş vardı ki o günlerde güneşten depoladığım seratoninle bir sonraki güneşli güne kadar idare edebilirim sanırım.
Size Evliya Çelebi'den bahsetmiştim ve gördüğüm şehirlerin güzel ve tarihi yanlarının yanı sıra bir de orada tanıştığım yiyeceklerin tariflerinden de bahsedeceğim demiştim. İşte bugünkü tarifim bu doğrultuda geliyor. Hepimiz yani poğaça yapmayı deneyen hepimiz hep pastanelerdeki gibi pofidik pofidik poğaça yapmanın peşindeyiz değil mi ? Sıkı durun ben bugün işte o harika poğaçanın tarifini size vermek için buradayım. Adı neden mi Yalova poğaçası ? Çünkü Karamürsel'de yayılması Yalovalı bir hanımın vesilesiyle olmuştu. Bizim apartmanda bir ara herkes bu tarifi yapıyordu ve tüm bina mis gibi poğaça kokuyordu, güzel günlerdi doğrusu :) Hadi malzemelerle başlayalım :

           MALZEMELER

** Bir paket instant maya. Bu mayaya bayılıyorum bence sihirli. Tadı çok yumuşak ve etkisi çok büyük oluyor. Hamurumu hep harika kabarttı. Eritmeden de kullanabilirsiniz. Ben genelde ılık sütte eriterek kullanıyorum.

** Bir su bardağı ılık süt. Süt parmağınızı asla yakmamalı yoksa mayanız ölür ve hamur kabarmaz. Tatlı bir ılıklıkta olmalı. Süt yok mu ? Siz de su kullanın bir şey olmaz :)

** Bir su bardağı sıvı yağ. Bu noktada her şeye zeytinyağı kullanan bir Egeli olarak başlarda çok fos çıktım. Çünkü o mucizevi zeytinyağı bu iş için malesef uygun değil. Ağır geliyor ve hamurun kabarmasına mani oluyor. Sıvı yağ olarak ayçiçek yağı kullanmalısınız.

** Bir tatlı kaşığı şeker, bir tatlı kaşığı tuz

** İşte bu da sırrııııııı : Hazır mısınız bunu duymaya ? Bir şişe maden suyu desem. Evet bir şişe maden suyu bu hamurun sırrı.

** Aldığı kadar un diyeceğim bana gıcık olacaksınız. Ama ne yapayım öyle. Un için standart bir ölçü veremiyorum ne yazık ki. Zaten ben yukardakilerin hiçbiri için ölçü tutmuyorum ama kıymetini bilin sizin için ölçülü yazdım :) Burada hamur elinize yapışmasın ama taş gibi sert de olmasın aksine ne kadar yumuşak olursa o kadar iyi. Şöyle bir kriter belirledim ben kafamda. Çocuk gibi oynamak istiyorsam hamuru bırakamıyorsam elimden olmuş demektir :) Mutfak eğlence işi bence.

** Üzerine sürmek için bir yumurtanın sarısı

        YAPILIŞI

** Ilık süte mayayı dökelim. Ardından şekeri de ekleyelim. Beş dakika kadar bekleyelim ki maya etkileşime girsin. Başrol oyuncumuz da devreye girsin bir şişe maden suyunu ekleyelim ve olacakları izleyelim harika bir etkileşim ortaya çıkacaktır. Sonra sıvı yağı, tuzu ve unu da ekleyelim. Yukarda da belirttiğim kıvamı yakalayınca hamurumuzu temiz bir bezle veya streç filmle örtelim. Kalorifer peteği gibi sıcak bir yerde mayalanmaya bırakalım. Bir saat sonra hamurumuzun kocaman olduğunu görüp gülümseyelim :) bu son dediğimi yapmazsanız olmaz, mutlaka gülümseyelim :)

Bundan sonrası sizin hayal gücünüze kalsın mı ? Ben o kadarına karışmayacağım. İçine ne koyacaksınız ya da ne şekil vereceksiniz ben de merak ediyorum doğrusu bana da yazın mutlaka. Şekil verdiğiniz poğaçalarınıza Yumurta sarısı da sürün ki kızarsınlar. Ardından doğru fırına. Utangaç köylü kızların yanakları gibi pembiş pembiş oldukları zaman pişmişler demektir. İnşallah bu hamur mayası tarifi işinize yarar ve damaklarınız şenlenir. Hepinizi seviyorum. Afiyet şeker ola !!!








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder