Bu Blogda Ara

9 Şubat 2017 Perşembe

Herkese yeniden merhaba şimdi sizlere dünkü yayınladığım müthiş kabak tatlımın tarifini vereceğim.  Aslında o kadar kolay o kadar kolay ki 😊  Aynı zamanda da çok şifalı bir kış tatlısı.  Biliyorsunuzdur kabak cennet yiyeceklerinden sayılıyor. Ben temizleyip doğradınız kabaklarımı akşamdan fırınlayacağım tepsime koydum.  Üzerine de bolca kabakları kaplayıncaya kadar toz şeker ilave ettim.  Birkaç saat sonra şekerin de etkisiyle kabaklar suyunu salmaya ve şekerleri etmeye başladı.  Ertesi gün olduğunda artık tatlım fırınlanmaya hazırdı.  Başka hiçbir şey eklemeden su dahi eklemeden direkt olarak fırına yerleştirdim.  Yüksek ısıda yaklaşık 200°'de yaklaşık 45 dakika kadar pişirdim. Pişmesine yakın şekerin eriyerek köpük köpük olduğunu göreceksiniz.  Tatlımızıçatalla kontrol edelim eğer kabaklar lokum gibi yumuşamış ve üzerleri de karamelize olmuş ise tatlımız pişmiş demektir. Benimki o kadar kıvamlı olmuştu ki suyu sanki altın damlası gibi damlıyordu.  Ben üzerini ceviz ve hindistancevizi ile süsledim.  Afiyet şifa olsun 👌🏻😋

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder